+3

Sizce yaratılış hikayesindeki şeytan karakteri insana boyun eğmemekte haklı olabilir mi?

Boyun eğmeyen ve emre direkt itaat etmeyen şeyin özgür iradesi var demektir. Meleklerin normalde özgür iradesi olmaz. İnsanı melekten ayıran temel özellik budur. Peki sizce şeytanın "Ben ondan önce yaratıldım. Ayrıca ben ondan üstün bi yapı taşıyla üretildim. Sana boyun eğerim ama insana eğmem!" demesinde haklılık payı olabilir mi. Her şeye empati kuran insan bu konuda ne düşünüyor yorumlarınızı alalım.

3 0
10 yanıt - paylaş
+1

Bizler yorum yaparken bile korkuyoruz, bunlar yazılan yorumlarda belli zaten.. Öncelikle böyle bir soru sorduğunuz için tebrik ediyorum sizi.. Melekler ve şeytanlar üzerinden gidecek olursak, yaratılışlarına dokunalım.. Melekler nurdan yaratıldı, şeytan ateşten, insan topraktan. Şeytan da bir melekti demek doğru değildir. Şeytan cinler gibi yaratılmıştır. Melekler gibi değildir.. Bu ayete Rahman suresinden ulaşabilirsiniz.. Meleklerle bir düşünüldüğü için yorum yapmak kısıtlı oluyor ve sorular oluşuyor kafada bu çok normal. Cinler ateşten yaratılmıştır. Tıpkı ismine ''Şeytan'' dediğimiz varlık gibi. Cinlerde de din seçimi vardır, iyi, kötü vardır. Nefisleri vardır, onlarda doğar, büyür, evlenir,ölür. Sadece boyut farkı vardır aramızda..
İtaat etmemekte haklı mı sorusuna gelecek olursak.. Aslında insan oğlunda nefis olduğuna bilen bir şeytandan bahsediyoruz. Sana benim gibi itaat etmeyecekler, seni benim kadar sevemeyecekler, seni hiç olmadık konumlara koyacaklar diye bir sevgi kıskançlığına bürünüyor. Allah ise bizleri üstün kıldığı için nefsi olan şeytanda bunu kötü bir kine ve kıskançlığa bürüyor. Çünkü nefsi var tıpkı bizler gibi..
Örneğin düşünsenize eşinizi ele alalım, çok seviyorsunuz, tüm fedakarlıkları yapıyorsunuz ama o alıp başka bir kadın ya da erkek getiriyor sizden çok genç, güzel ya da yakışlıklı.. Onu sevginizden dolayı kıskanırsınız ilk duygu bu olur. Ama sonra bu duygu kine ve kıskançlığa dönüşür..
Tabii ki burada anlatmak biraz daha kısıtlı oluyor. Din konusu çok derindir. Tek kafayla gidilmez. Mutlaka başka kaynaklar okunmalıdır. Sadece tek tefsir değil bir çok kişiden farklı tefsirler okunmalıdır.

1 0
3 yorum - paylaş -

@CaptainCangoroo düşüncenize katılıyorum kesinlikle.. Tabii böyle bir durumda farklı sorularda çıkıyor ortaya.. Her şeyi bilen Allah bunların yaşanacağını bilmiyor muydu? Şimdi bu yorumu okuyan bazı kişiler taşa tutacak biliyorum.. Ama Allah şunu da diyor ''size akıl verdim düşünün'' ... Gerçi bu bizim milletimize uygun değil :)

3+ yıl Ozlem3422

Şeytana tam aksine İKİNCİ bi haksızlık yapılarak ikinci şans verilmemiş ve lanetlendirilmiştir. Bu durumu oturup düşündüğüm de tuhaf hissediyorum. Bazen haksızlık bazen adaletsizlik bazense bir şeylerin yanlış olduğunu hatta belki şeytanın haklı olabileceğini düşünüyorum. Bu yüzden de bu soruyu sordum.

Yorumun çok güzeldi. Kıskanan şeytanın aslında belkide yaratıcıdan beklentisi insanla eşit olmak yada önceden yaratılmış Allahın evladı (evlat mecazi : kulu / yaratırken severek yaratmış olabileceği için evladı dedim) olarak belki fazladan bir tık sevgiydi ama karşılaştığı şeyse insana boyun ey lafı oldu. Yaratıcıyı sorgulamak bize düşmez daha güzel bir şey yaptığı için takdir görmek istemiş sanatçı da olabilir.. Ama şeytanın verdiği tepkiyi ele almakle yetinelim. Şeytan gerçekten de suçlu mu? Bana suçlu gibi gelmiyor. Hatta açıkça söylemek gerekirse onun adına üzüldüğümü hissediyorum. Keşke eşitlik adalet duygusu ölçüsünde kimsenin kimseye boyun eğmesi istenmeseymiş. Onun benden önceki varlığına hak verip üstünlükten ziyade birçok konuda kendimle eşit görmek isterdim. Onun duyduğu kıskançlığa nedensizce oturup hak veriyorum. Belki de suçlu insanın egosu ve buna sessiz kalmasıdır. Hz. Ademin eşitlik ve adalet duygularını da sorgulamak gibi olmasın ama böyle bir isteğe gerek yoktu diyip tarafsızlık yapmak yerine sevilen evlat konumunu yakalamış olmayı hemen değerlendirip cennette yerini almış! Takii şeytanın daha da öfkelenip intikam almak için kapı bekçisi yılanı kandırdıktan sonra cennete girerek Hz Ademin yasak elmayı yemesi için ikna edene kadar. Hz Ademin cennetten kovulması ve emirleri çiğneyen (Şeytan gibi) başka bir şey yarattığını Allaha göstermesi gerçekten de ders niteliği taşıyor. İşin asıl tuhaf tarafı insan için ikinci bi şans verilip dünyaya gönderilmişken;


Özel bir cevabı görüntülemektesiniz, tüm cevapları görüntüleyin.

Arkadaşların Ahmetesor'da senden habersiz para kazanıyor olabilir.

para kazan